Jawa Babetta renowacja motoroweru. - Motocykle Jawa - Blog

Renowacja zabytkowych motocykli

 

Jawa Babetta renowacja motoroweru.

Opis renowacji mojej Jawy Babetta 207 (motorower) 49 ccm. Dziś spróbuję pokazać jak przebiegała renowacja tego sympatycznego motoroweru, jak zwykle za pomocą zdjęć i krótkich opisów krok po kroku przedstawię cały proces. Babetta to pojazd hybrydowy, łączący napęd spalinowy z siłą ludzkich mięśni. Nazwa motoroweru to żeńskie imię znane z refrenu popularnej czeskiej piosenki. Babetta nie zawsze była dumnie wspieranym produktem zakładów Jawa, w pewnym okresie Jawa domagała się wręcz zaprzestania używania marki Jawa dla Babetty. Dlaczego ? Możesz przeczytać w moim innym poście Motorowery Jawa i Povazske Strojarne
Jawa Babetta przed renowacją
Jawa Babetta przed renowacją
Babette kupiłem na allegro za 350 zł w roku 2009 (ceny były jeszcze normalne). Pożyczyłem firmowego busa i z kolegą udałem się na Śląsk odebrać nową zabawkę. Potem Babetta chwile postała u mnie w garażu, aż przyszedł jej czas i pod koniec 2010 trafiła do Classic Motors (to tam gdzie robiłem Jawę 50 typ 20) i zaczęła się zabawa.

Każde zdjęcie można kliknąć żeby zobaczyć je w pełnych wymiarach !

Oględziny wraku ;)
W przypadku tego egzemplarza nie było tak źle, rama okazała się być solidna. Jak zwykle zakres robót obejmował rozbiórkę na najmniejsze elementy, segregację części, oczyszczanie i usuwanie starego lakieru przez piaskowanie.

Jawa Babetta przed remontem
Jawa Babetta przed remontem
Jawa Babetta dziwne pedały
Jawa Babetta dziwne pedały
Jawa Babetta
Jawa Babetta

Jawa 50 oględziny
Jawa 50 oględziny

Jawa Babetta silnik
Jawa Babetta silnik
Jawa Babetta tylne zawieszenie
Jawa Babetta tylne zawieszenie


Rozbiórka silnika
Kolejnym etapem był demontaż, rozbiórka, czyszczenie i regeneracja silnika. Tu większych niespodzianek nie było.


Silnik Babetta bez cylindra
Silnik Babetta bez cylindra 
Silnik Babetta demontaż
Silnik Babetta demontaż
Babetta korba
Babetta korba

Silnik Babetta koła zębate
Silnik Babetta koła zębate

Silnik Babetta zdemontowany
Silnik Babetta zdemontowany
Silnik Babetta z bliska
Silnik Babetta z bliska

Silnik Babetta rozbiórka
Silnik Babetta rozbiórka 

Renowacja silnika
Silnik został wyczyszczony (szkiełkowanie), wał został poddany regeneracji, tłok i cylinder wymienione na nowe z epoki. Ponadto wymienione zostały wszystkie łożyska i inne drobne części.


Jawa Babetta silnik po renowacji
Jawa Babetta silnik po renowacji
Jawa Babetta montaż silnika
Jawa Babetta montaż silnika
Jawa Babetta silnik jak nowy
Jawa Babetta silnik jak nowy

Jawa Babetta składanie silnika
Jawa Babetta składanie silnika

Jawa Babetta nowy i stary cylinder
Jawa Babetta nowy i stary cylinder
Babetta nowe łożyska w silniku
Babetta nowe łożyska w silniku 

Nowy lakier i chrom 
To moment kiedy z pod stosu zardzewiałych części zaczyna wyłaniać się nowe oblicze Babetty.
Wszystkie części zostały polakierowane wg. kolorów w których ten model był produkowany. A wszystkie inne pochromowane.


Jawa Babetta nowy lakier
Jawa Babetta nowy lakier
Jawa Babetta osłona baku
Jawa Babetta osłona baku
Jawa Babetta polakierowane części
Jawa Babetta polakierowane części

Jawa Babetta widelec
Jawa Babetta widelec

Jawa Babetta rama
Jawa Babetta rama 

Montaż Babetty :)
Ostatni etap na drodze do pełnego odrodzenia. bardzo dobrze przygotowane części i fachowa dokumentacja pozwoliły na bezproblemowy montaż Babetty.


Babetta części do montarzu
Babetta części do montarzu
Babetta w montażowni
Babetta w montażowni 
Babetta klamki i rączki
Babetta klamki i rączki

Babetta widelec i kierownica
Babetta widelec i kierownica

Babetta przednie koło
Babetta przednie koło
Babetta tylne koło
Babetta tylne koło

Babetta osprzęt przód
Babetta osprzęt przód

Babetta składa się :)
Babetta składa się :)
Babetta w warsztacie
Babetta w warsztacie

Babetta prawie, prawie
Babetta prawie, prawie

Babetta rama z widelcem
Babetta rama z widelcem
Babetta silnik do montażu
Babetta silnik do montażu

Babetta początek montażu
Babetta początek montażu

Babetta koniec montażu
Babetta koniec montażu
Babetta prace w toku
Babetta prace w toku
Babetta widelec
Babetta widelec 

Gotowa renowacja Jawa Babetta :)
I tak po kilku miesiącach prace dobiegły końca! a ze stosu części i rdzy wyłoniła się Ona - Babetta.
Osobiście uważam że projekt zakończył się pełnym sukcesem. A sama Babetta ma się dobrze i dumnie pędzi ulicami Krakowa.


Jawa Babetta po renowacji
Jawa Babetta po renowacji
Babetta jak nowa :)
Babetta jak nowa :)
Jawa Babetta efekt renowacji
Jawa Babetta efekt renowacji

Jawa Babetta już w domu
Jawa Babetta już w domu  

Informacje ciekawostki.
Jeżeli sami chcecie odnowić taką Jawę, chętnie służę radą.
Jeżeli interesuje was historia Jawy Babetta to dość obaszernie opisałem ją w innym artykule na moim blogu, oto link: motorowery-jawa-povazske-strojarne.

To już kolejna Jawa którą poddałem renowacji, chcesz zobaczyć inne zapraszam tutaj : RENOWACJE

Jeżeli dotarłeś do tego miejsca w moim poście to pewnie zainteresowała cie historia renowacji Jawy, dziękuję za twój poświęcony czas.

Jeżeli tobie się podobało kliknij +1 albo udostępnij na Facebook. Dziękuję !
Jawa Babetta renowacja motoroweru. Reviewed by Piotr Kruczkowski on 13:47 Rating: 5

23 komentarze:

  1. Cena za jaką kupiłeś ja w 2009 r super :)
    a ile kosztowała ostatecznie renowacja, bo nie znalazłem ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawał dobrej roboty, pojeździłbym taką Babettą i przypomniał sobie beztroskie czasy młodzieńcze :) aż się łezka w oku kręci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zajawka i dobra robota ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromna dawka motywacji, gdy w garażu czeka identyczna Jawa na nowe życie. Gratuluję uzyskanego efektu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Renowacja silnika, poważna sprawa. Ja bym się nie podjęła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś pięknego :) Sam bym coś takiego zrobił, ale czasu mało ;/ może bliżej zimy.

    Przewozy Niemcy

    OdpowiedzUsuń
  8. Też uwielbiam odnawiać stare klasyki, super Ci to wyszło chociaż kolor bym dał inny :]

    tanie przeprowadzki Warszawa

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna robota. Kolory akuratne, bardzo mi się podobają. Pamiętam te babetki z młodych lat, były chyba pomarańczowe zwykle, całe życie myślałem że to francuskie motorowerki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zajmujesz się jeszcze takimi renowacjami ? Bo mam całkiem ciekawy zabytek :]

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę wyjść z podziwu! Świetnie się spisałeś, robota wykonana perfekcyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie Ci to wyszło, jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Renowacja wyszła super! MotoRower zyskał nowe życie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię te relacje i podział na konkretne etapy pracy nad motocyklem. Skąd pozyskujesz egzemplarze do renowacji?

    OdpowiedzUsuń
  15. Drugie życie jak nic, widać, że sporo pracy było włożone, ale warto :D A jak się jeździ? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To niesamowite że można tak fajnie odnowić motorower :) Odrobina pracy, skupienia i nowa maszyna gotowa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie, że można zobaczyć krok po kroku jak postępowała przemiana :) Zupełnie inny sprzęt.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna relacja z renowacji, aż miło popatrzeć jak Babetta odzyskuje swoje piękne oblicze. Dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  19. RE-WE-LA-CJA! Świetnie dobrany kolor. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. robi wrażenie! Genialna praca, widać że włożone jest w to całe serducho. kolor nie mój ale najważniejsze że tobie sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie prawa zastrzeżone Motocykle Jawa - Blog © 2014 - 2015

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.